Köpvillkor

Allmänt

Genom att handla på piraia.se samtycker du till följande köpvillkor.

För att få handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen.
Vid eventuella fel (tex lager eller pris) förbehåller vi oss rätten att göra en korrigering i efterhand. Skulle detta ske får du självklart valet att avboka din order helt utan kostnad.

Personuppgiftpolicy

Piraia Barracuda AB (org. 556854-4182, Marknadsvägen 9, 260 36 Ödåkra, vala@piraia.se) ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter. Genom att handla på piraia.se eller anmäla dig till vårt nyhetsbrev samtycker du till att dina personuppgifter lagras och hanteras av oss och av Klarna. Du kan alltid be om ett registerutdrag för att se vilken information som finns registrerad om dig. Skulle några uppgifter vara felaktiga är vi skyldiga att rätta de. Du har alltid rätt att återkalla ditt samtycke genom att kontakta Piraia via uppgifterna ovan.

Vi behandlar dina uppgifter för att du ska kunna genomföra köp på piraia.se och för att vi ska kunna ge dig bästa möjliga kundservice. Även för att vi ska kunna ge dig information om nyheter, evenemang och erbjudanden via nyhetsmail.
Den rättsliga grunden för insamling och hantering av personuppgifter är avtal (vid köp) och samtycke (för nyhetsbrev).
Dina personuppgifter lagras hos oss i två år.

De personuppgifter vi hanterar är:
– Namn
– Adress
– Telefonnummer
– E-post
– Fysiska egenskaper (storlek)

Betalning

På piraia.se hanteras alla betalsätt av Klarna. Man kan betala på fem olika sätt:
– Kortbetalning – betala direkt med VISA, Mastercard och AMEX.
– Faktura – betalas inom 14 dagar.
– Delbetalning – dela upp betalningen, 6-36 månader.
– Klarna konto – betala med Klarnas samlingsfaktura.
– Klarna direkt – betala med Mobilt Bank ID (för kunder registrerade med ”betala med ett klick” via Mitt Klarna)

Här kan du läsa om Klarnas dataskyddspolicy.

Frakt/leveranstid

Dina varor skickas med PostNord. Leveranstiden är 3-5 vardagar och du får sms/mail när du kan hämta ut ditt paket. Fraktkostnad 58kr.

Du kan också välja att hämta dina varor i någon av våra butiker. Då är frakten gratis.
Väljer du att hämta ditt paket i butiken på Hallarna i Halmstad kan det tillkomma några extra leveransdagar. Du får då ett mail om detta.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket hos ditt postombud inom 14 dagar, skickas det tillbaka till oss och du debiteras en summa på 200:- (för returfrakt och expeditionsavgifter).

Skulle det vara så att du ångrar ditt köp, måste du ändå hämta ut ditt paket och sedan skicka tillbaka det till oss (Piraia Barracuda AB, Marknadsvägen 9, 260 36 Ödåkra). Returporto betalar du själv.

Ångerrätt/retur/byte

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du 14 dagars ångerrätt. De varor du vill returnera ska skickas till ”Piraia Barracuda AB Marknadsvägen 9 260 36 Ödåkra” inom 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. Du står själv för returfrakten.

Du kan också välja att returnera dina varor i någon av våra fysiska butiker. Du måste då ha med dig din orderbekräftelse. Vid retur får du tillbaka dina pengar direkt i butiken. Har du valt faktura som betalsätt måste du alltså betala din faktura även om du har gjort en retur.

Varorna ska vara oanvända och i oförändrat skick.
Av hygieniska skäl får man inte returnera eller byta håraccessoarer, underkläder och badkläder.

Vill du byta dina varor gör du på samma sätt som vid en retur och lägger sedan själv en ny order på piraia.se.

Vid retur återbetalas hela summan, förutom fraktavgiften.

Reklamationer

Vid eventuella reklamationer följer vi konsumentköplagen. Så fort du upptäcker ett fel behöver du kontakta oss (vala@piraia.se).
Det vi behöver för att kunna hantera reklamationen är ordernummer, en beskrivning av felet och en bild.

Tänk på att spara inlämningskvittot för försändelsen tills du har fått bekräftat att vi tagit emot reklamationen. När vi har godkänt reklamationen återbetalas det du har lagt ut för varan.

Återbetalning

Dina pengar betalas tillbaka till det bankkonto du angivit inom 5 bankdagar efter att vi tagit emot och godkänt din reklamation eller retur.

Kontakt

Om du har några andra frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på vala@piraia.se.